
Disney cartoon house , very loosely inspired by the fairy tale by the Brothers Grimm and made the decisive contribution of some minds of Pixar (including the poet John Lasseter ), finally hits the target of entertainment pure and could safely be described as very pleasant and beautifully rendered.
It was about time. After a series of embarrassing
prodottucoli doomed for "classic" (including the boring and frankly invedibile The Princess and the Frog), Rapunzel takes it in the sign: fun, excitement, excited. From the fine script with likeable characters, the cartoon does not have a break, even managing an aim to make the pleasant singing interludes. Some character, then, are unforgettable: the chameleon, more subdued and reflective, and the horse Maximus, the most fiery and passionate, tear more than a laugh, while the protagonists Rapunzel and Flynn are not just caricatures but real beings "living" with "real" emotional transport. The Gothel very bad mother, then, is a masterpiece, some close-ups on suoi sguardi sono davvero strabilianti e da soli interpretano, e bene, l'intera scena.
Eh sì, tecnicamente i duecentosessanta milioni di dollari spesi sono stati ben impiegati, anche se si fatica a credere che il film possa essere costato così tanto, e soprattutto non aver soddisfatto i produttori al botteghino (in totale poco più di 310 milioni di dollari worldwide): una volta tanto, se posso permettermi, una nota di critica la indirizzerei ai titolisti d'oltreoceano che, anzichè chiamare il film come in quasi tutti i paesi europei, hanno scelto il discutibile " Tangled " (intrecciato) per un presunto doppio senso a mio parere del tutto inutile in una fiaba come questa. Ah, e poi bocche cucite sull'orrenda Poster choice in my opinion, a plate of spaghetti with two faces in the middle ...
But fortunately this has not affected the artistic value of the film, a must-see for lovers (and not) like that.
0 comments:
Post a Comment